Verwelkoming Ramadan
Door: Shamsuddin Rudiannoor
eerste preek
Preek plassen
إن الحمد لله نحمده ونستعينه ونستغفره ونعوذ بالله من شرور أنفسنا ومن سيئات أعمالنا, من يهده الله فلا مضل له ومن يضلله فلا هادي له. وأشهد أن لا إله إلا الله وحده لا شريك له وأشهد أن محمدا عبده ورسوله.
: يا أيها الذين ءامنوا اتقوا الله حق تقاته ولا تموتن إلا وأنتم مسلمون.
(Ali Imran 102)
: يا أيها الناس اتقوا ربكم الذي خلقكم من نفس واحدة وخلق منها زوجها وبث منهما رجالا كثيرا ونسآء واتقوا الله الذي تسآءلون به والأرحام إن الله كان عليكم رقيبا. (An-Nisa "1)
يا أيها الذين ءامنوا اتقوا الله وقولوا قولا سديدا. يصلح لكم أعمالكم ويغفر لكم ذنوبكم ومن يطع الله ورسوله فقد فاز فوزا عظيما. (Al Ahzab 70-71)
أما بعد; فإن أصدق الحديث كتاب الله, وخير الهدي هدي محمد صلى الله عليه وسلم وشر الأمور محدثاتها وكل محدثة بدعة وكل بدعة ضلالة وكل ضلالة في النار.
Vrijdag pelgrims gelukkig.
De opening preek werd geleverd is overgeleverd door Ibn Mas'oed, zei hij: "De Boodschapper Shallalaahi alayhi wa sallam heeft ons geleerd khutbatul plassen, lees dan de tekst boven preek, lees dan de drie verzen (Soera Ali Imran 102, paragraaf 1 en Al Nisa Ahzab 70-71). Dit is overgeleverd door Ibn Mas'oed Overgeleverd door Imam Ahmad, Abu Dawood, Een Nasaa'i, Tirmidhi, Ibn Majah, Thahawy Ibn Uthman, Abdurrazzaq Hakim en Bayhaqi, allemaal met een authentieke keten.
Ook overgeleverd van Ibn Abbas, een beknopt (geen punt), afgegeven door Imam Muslim, Nasaa'i, Ahmad, Ibn Majah en Imam Thahawiy.
Zo is de volledige tekst van een paragraaf of een korte (niet vers) is de opening preek door de profeet Mohammed Shallalaahu alaihi wa salaam
De inhoud van الحمد لله إن tot وأشهد أن محمدا عبده ورسوله betekent: "Lof zij God. Wij verhuren, vraag om hulp en smeekte om vergiffenis van hem, en hij zelf nam toevlucht in de lelijkheid van onze zielen en onze slechte daden. Ongeacht de richting van door God gegeven, niets kan dan misleidend zijn. En wie Allah stuurt dwalen, zodat niemand kon hem raad geven. Ik getuig dat er geen God is het recht om aanbeden te worden behalve Allah, geen partner tot Hem, en ik getuig dat Mohammed Zijn dienaar en Zijn boodschapper "
Dus wat is de betekenis van het voornemen om khutbatul dominee? Na het leveren van het ontbreken van lof aan God, behalve de prediker serieus stond voor de gemeente "om hulp te vragen en vroeg om vergiffenis van Allah, zoek dan toevlucht bij Allah tegen het kwaad en de lelijkheid van zijn leven geeft voor zijn aandelen ". Het is een prediker, die staat op de kansel is om zich te bekeren tot God door het getuigenis van pelgrims. Daarom zou het absurd zijn om elke prediker, die niet aanwezig zijn van de preek Al Haq. Als zelfs dommer, totdat hij stond op de preekstoel als onderdeel van berouw, maar niet een politieke campagne of sponsoring bericht. Khatib dit soort moet worden afgewezen, omdat de prediker had om zich te bekeren tot God, in plaats van op zoek naar de pelgrims, niet om niet te vergemakkelijken handel en hulp.Khatib moet vergewissen van de waarheid van de islam. Overloop van Gods bepaling is zeer breed. Khatib is flauw illegale, laat staan gepakt liggende of breken van een belofte. Khatib Denk altijd aan de verzen van khutbatul plassen. Khatib vroeger اتقوا الله حق تقاته (Eigenlijk gewijd aan vroomheid). Om te beginnen moet de praktijk van de Soera Al-Ahzab 70-71:
يا أيها الذين ءامنوا اتقوا الله وقولوا قولا سديدا. يصلح لكم أعمالكم ويغفر لكم ذنوبكم ومن يطع الله ورسوله فقد فاز فوزا عظيما.
"O gelovigen, vreest Allah en de juiste woorden, Allah je daden vast titel en u uw zonden vergeven.Menta'ati En wie Allah en Zijn boodschapper hij heeft inderdaad een grote overwinning behaald."
Met andere woorden, het commando moet worden afgewisseld met vroomheid is het juiste woord. Als het zeggen van de juiste woorden om God te verbeteren van de praktijk, onze daden en vergeef ons onze zonden. In wezen zijn wij vastbesloten om zich te bekeren als hij zegt de juiste woorden. Zo mag de prediker niet durven te krijgen op het podium toen hij een leugenaar was. Kan niet kaddzab al. prediker stijl.
Vrijdag pelgrims gelukkig.
Home Aanbieding van de maand van de Ramadan, feesten, partijen die bouwen en beheren van de moskeeën aan het streven een toename van de vroomheid, met de nadruk soera vers Ahzab al 70:
يا أيها الذين ءامنوا اتقوا الله وقولوا قولا سديدا
"O gelovigen, vreest Allah en de juiste woorden. Later tijdens de Ramadan en daarbuiten, alle lezingen, preken en activiteiten in de moskee moet het juiste woord. Zo niet, moskee zal hoofdstuk Tawbah categorie, in paragraaf 107.
Daarom ben ik voorzichtig de bouwer en beheerder van de moskee met soera Tawbah A 107-110: "[107]En inderdaad zijn er mensen die de moskee opgericht te verdelen leiden kemudharatan in ongeloof engelovigen en toegezegd wachten op de komst van mensen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschapper voor. Zij: "We willen niet de uitzondering goed. "En God is getuige dat zij leugenaars waren. [108] Heb je aanbidding in de moskee voor een goede. Lo moskee opgericht op basis van vroomheid vanaf de eerste dag is meer waardig uw aanbidden . Hier zijn de mensen die wil mezelf zuiveren. En Allah houdt van degenen die schoon zijn [109]. Dus als de mensen die het gebouw gebaseerd op het fundament van de vroomheid in het behagen van Allah (SA) is goed, of de man die de gebouwen opgericht aan de rand van de afgrond, dan is het gebouw viel in de hel met ze? En God deed geen instructies geven aan mensen die dzalim. [110] Het gebouw waarin ze gebouwd is altijd een oorzaak van twijfel in hun harten, tenzij hun harten worden vernietigd. En Allah is Alwetend, Alwijs. "
Dus wees alert op de moskee en vond daarin, veel minder tijdens de maand Ramadan.
Vrijdag pelgrims gelukkig.
Voor de uitvoering van de Ramadan, beval God specifiek in Surah Al-Baqarah vers 183-187. Met dat, kunt verwerpen wij alle richtingen van het weefsel van de Ramadan als de bovenstaande verzen. We moeten hem stevig over worden afgewezen iedere predikant of spreker van de Ramadan, toen nog niet praten.Bijvoorbeeld, bij verschillende gelegenheden tijdens de maand van de Ramadan in Buntok na een predikant of spreker te lezen Al Baqarah, 183 legt hij uit met een opzeggingstermijn , zei hij de woorden van Imam al-Ghazali, dat de persoon die is vasten is verdeeld in drie, namelijk het vasten leken khawash vasten en vasten, Khawas khawash Bil. Als wij toestaan dat dit soort informatie is altijd in conflict met God en Zijn boodschapper. Waarom? Aangezien het is duidelijk onjuist, omdat deze informatie niet afkomstig is van bronnen van de sharia. Dus waar bathilnya? Voordat Imam Ghazali zei dat de Profeet en zijn metgezellen hadden gemaakt met Ramadan Al Baqarah shaum 183-187. Dit betekent dat we moeten durven sharia verwerpen de woorden van de geleerden die niet in verhouding veel minder in conflict met. Zo, het woord, bijvoorbeeld: "Volgens Imam Shafi'i, het vasten is verplicht, het moet ook worden weggegooid, omdat God vereist shaum alvorens hun advies van Imam Shafi'i. Profeet en de metgezellen van Imam Shafi'i kreeg de opdracht shaum vóór. Aan de andere kant, in feite, heeft hij campagne voerde ashobiyah zeggen: "omdat het roken verboden is in onze organisatie Muhammadiyah haram verplicht." Allahu Akbar. Waarom is halal en haram volgens de onderzoeker of de organisatie? Waarom zette hij een datum die een maand voor de Ramadan en Ramadan waarom iemand een ander advies? Om verwarring te voorkomen, gaan we terug naar Allah en Zijn boodschapper, die in dit geval Al Baqarah 183-187.
In 183 Al Baqarah zegt Allah: "[183] O gelovigen, die voor u alleen een beetje meer precies (vasten) in voorkomend geval aan degenen vóór jullie, jullie zijn" prudent
Beschouw deze paragraaf? Het is duidelijk dat vraagt slechts een beetje meer precies, is God, waarom dan voelen we ons genoodzaakt door Imam Shafi'i? Profeet Mohammed Boodschapper van Allah dat we bersyahadat met hem, die bracht de Koran aan ons, waarom hebben we deze vervangen door de syahadat Shafi'i? Vergeet niet dat God vraagt slechts een beetje meer precies, de profeet Mohammed, die deze lessen geven voor ons.
Dan Leg het doel van deze paragraaf is weer precies (vasten) is gewijd aan ons. God heeft dit doel, de profeet Mohammed, die kunnen verklaren, waarom neemt u het advies van Imam Ghazali. Probeer te denken, waarom doen we alles weer op zijn plaats precies het doel van de inzetting van God, met het advies-Ghazali Al? Wat is het doel onder intense vroomheid van God en moet worden vervangen met het oog op een nog khawash miljard khawash khawash. Vergeet niet dat de evolutie van de sharia betekent converteren naar.Veranderen zal dit betekenen dat de vervanging van Mohammed bracht was het geloof.
Vrijdag pelgrims gelukkig.
In Surat al-Baqara 184 Allah zegt: "[184] (IE) in een paar dagen uit. Als iemand onder u ziek of in de reis-(en snel) en (vasten), zoals zij heeft zijn achtergelaten in de dag dan anderen. En het verplicht voor mensen die het draaien betaalt verzoening gewicht (I) voeden van een arme man. Als iemand hart zal maken een goede, zal het beter voor hem. En hij al snel is beter voor u als u het wist. '
Hij is de God van de aansprakelijkheid ontheffingen shaum in de vastenmaand Ramadan is niet toegestaan indien de reis en moet betalen een zware zonde om dat te doen. "Degene die op grond van hun bereidheid om het hart te doen dan c ' is beter voor hem. en vasten is beter voor u als u het wist. '
tweede preek
إن الحمد لله نحمده ونستعينه ونستغفره ونعوذ بالله من شرور أنفسنا ومن سيئات أعمالنا, من يهده الله فلا مضل له ومن يضلله فلا هادي له. وأشهد أن لا إله إلا الله وحده لا شريك له وأشهد أن محمدا عبده ورسوله.
أما بعد;
Bovendien, Al Baqarah 185 legde uit: "[185] in de Ramadan, de maand waarin de Koran naar beneden kwam als leidraad voor de mensheid en de uitleg en bewijs van differentiatie (tussen goed en kwaad). Als een van u kijken maanden en het vasten tijdens deze maand, en wat de patiënt, of reis (voor hem), zoals hij had de andere dag. God wil dat u gemak en wil niet moeilijk voor jou. En vorm je de nummers en u God verheerlijken de instructies aan u gegeven, zodat u dankbaar zijn. "
Deze paragraaf niet expliciet wordt vermeld in de Koran werd geopenbaard tijdens de maand Ramadan. Met dus dan de maand van de Ramadan is de maand van de Koran. Dus natuurlijk toen de Koran werd geopenbaard? Want God uit te leggen in Surah Al-Qadr een vers: "[1] Inderdaad, we hebben verminderd in de Nacht van het Lot "
Dan, wanneer de nacht lailatur Qadr Qadr of wat gebeurt er dan? Op basis van de authentieke hadith verteld door Aisha Bukhari en Muslim, Abu Huraira door Al-Bukhari en Ibn Darimi Khuzaimah, volgens Ibn Abbas Overgeleverd door Ahmad, Abu Dawood en Bukhari en diverse andere authentieke geschiedenis duidelijk voorgedaan tussen de datum van Laylat al-Qadr 21 tot 29 Ramadan. Met de oprichting van 17 tot en met Nuzululul Koran Ramadan is liegen, liegen en geen informatie van Allah en Zijn boodschapper. Dit is wat we afwijzen must.
Naast uitleg nuzulul Koran, Al-Baqarah 185 legt ook uit hoe het vaststellen van een Ramadan Ramadan aanbidding beginnen. Paragraaf 1 bepaalt de bepaling van de Ramadan "Faman Syahid opgeslagen syahra yashumhu minkumusy" of "wie onder u getuigen de maand shaum toen was.
Zo, we weten alleen dat de datum van een centrum na een maand van ons hebben gezien in de namiddag van de laatste maand van Shaaban. Dit is de Al-Baqarah 185, omdat de Koran werd geopenbaard als een leidraad voor de mensheid en als een verklaring voor Hij en instructies om het onderscheid tussen goed en kwaad.
Vrijdag pelgrims gelukkig.
In Al-Baqarah 186 God zei dat hij zo dichtbij is met zijn slaven. "En wanneer Mijn dienaren u over Mij vragen, dan Ik was zeker niet ver. Ik gevolg aan het verzoek van mensen die bidden, toen ze pleitte voor mij, laat hen antwoord (alle bestellingen) en ik laat ze in me geloven, dan zijn ze nog waarheid. "
Ten slotte hebben we deze informatie met sudahi Baqrah Surah 187: "[FR] Vergunning voor u op de avond van de vastenmaand vermengd met uw vrouwen: ze zijn kleding voor u en u bent kleding voor hen. God weet dat je niet kan herinneren uw passie is, dan zal God u vergeven en begrijpen je. Dus nu, campurilah en zoeken naar wat Allah heeft voor u voorbereid, eten en drinken als je het licht witte draad zwarte draad van de dageraad. Vul dan het vasten tot het 's nachts, doen ze niet bemoeien wanneer je geven "tikaf naar de moskee. Het is verboden van Allah, dus niet te benaderen. Zo legt God Zijn openbaringen aan de mensheid dat zij voorzichtig zijn. "
Dat is perfect. Het is perfect voor de richtsnoeren van de Ramadan. De eerste, kregen we te horen aan de vooravond aanbidding vermengd met onze vrouwen. Als de avond maaltijd die is dat, als God het wil, zeer kundig op en omgaan met de ogen de dorst van het andere geslacht. In de tweede plaats, bestelden we eten en drinken gedurende de hele maaltijd in de nacht van de rand van het breken van het vasten tot het ochtendgloren. Zo beperken we ons sinds shaum shubuh adzan aan geblazen breken snel als Maghreb adzan.En ons beperken maaltijd bij het breken van diwaktu Maghreb adzan shubuh adzan berkumandangnya.Geen tijd was 10 minuten voordat adzan shubuh besluit, dat is onwaar. Waarom nep? Omdat het besluit is een solide basis shaum gesproken in Al-Baqarah 187, zich te onthouden van eten, drinken en alles zo snel brak zijn van zonsopgang tot de Maghreb. Hij zei: "Dus nu campurilah uw vrouwen, en zoeken naar wat Allah heeft voor u voorbereid, eten en drinken totdat je het licht de witte draad zwarte draad van de dageraad. Vul dan het vasten tot het (TBA) in de nacht. "Dit is de echte beslissing. Dus met deze informatie, nodig ik Ramadan religieuze praktijk in het kader van de opdracht van Al Baqara 183-187. Het is Gods instructies gegeven door de profeet Mohammed. Met dit stoppen ook alle valse start deze Ramadan, en laat ons toe om prediker verwerpen, in aanvulling op de leiding van Allah en Zijn boodschapper. Ik citeer opnieuw shaum doel in Al-Baqarah 183, namelijk: "Laallakum tattaqun" = om u te helpen vroomheid. En ik citeerde ook het einde van Al Baqarah vers 187: "Kadzalika yubayyinullahu aayaatihi yattaquun laallahum linnaasi" En God = verklaart Zijn openbaringen aan de mens, zodat ze kunnen worden "voorzichtig. Dit betekent dat de uitvoering van paragraaf 183 van 187 Ramadhan aanbidding wil vroomheid te bereiken, niet te bereiken voor andere doeleinden.
Buntok, 01/08/2010
Gepresenteerd op de As-Soennah moskee Buntok, vrijdag 06-8-2010.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar